...czyli RĘKO?TWORY bez granic, wolna twórczość wszelakiego rodzaju,dokonana nie tylko ręką, ale duszą i każdym zmysłem pozwalającym odbierać świat...PODKARPACKIE, bo każdy ma swoją Małą Ojczyznę z której wyruszamy w podróż życia, co nie oznacza, że nie chcemy poszerzać naszych horyzontów, wręcz przeciwnie nasza droga jest kręta i otwarta na wszystkie sfery, obszary, napotkane miejsca i ludzi...ZAPRASZAMY!

niedziela, 18 stycznia 2015

DLA CIEBIE SIOSTRO...


SCHODY DO NIEBA  you tube

Minęło trzydzieści czarnych dni...
                         ...bez Ciebie, Siostro

dni ciemnych i mroźnych jak lód
chociaż na przekór mojej duszy
styczniowe słońce świeciło niby-pięknie i mocno
aż namieszało ptakom w głowach
a te nieświadome mojego cierpienia
wyśpiewywały przedwczesne, przedwiosenne trele
nieśmiało i delikatnie
jak tylko to one potrafią...
                        ...dla Ciebie, Siostro
Każde, najcichsze  ptasie kwilenie, 
każdy ciepły promień słońca
przeszywał moje serce na wskroś, zadając należny mi ból
Każdy uśmiech obok mnie
każde życzenie na nowy, dobry? rok
wpadały kamiennym ciężarem do gardła przez ucho środkowe
powiększając i tak już ogromną
gulę  bezgranicznej tęsknoty...
                            ...za Tobą, Siostro
Gdyby można było zwymiotować 
nią te dni i to co się stało
przepłukać żołądek, duszę i pamięć, spotkać się z Tobą
tamtego dnia na nowo
uśmiechnąć, pocieszyć
poczuć ciepło i bicie żywego serca, dobrego serca
jedynego serca na świecie
serca siostry i matki jednocześnie...
                             ...Twojego serca, Siostro

Smutna rzeczywistość  jednak trwa
i powala mnie co dzień na kolana
przez gigantyczną postać realizmu, która ciągle rośnie nade mną
nie ma Ciebie nigdzie
nie ma Ciebie ze mną
i tylko w snach słyszę Twój głos, kiedy wołasz radośnie w tańcu:
"już nie płacz, wstań i chodź!"
i wstaję... i idę...i iść będę 
do końca...
                            ...do Ciebie, Siostro!

                               Irena Górska-Szreder




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz